مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 10:222022-07-23اقتصادي

فارس من| مطالبه برخورد جدی با بانک های قانون گریز در زمینه اعطای وام فرزندآوری


رییس کل بانک مرکزی درباره بانک هایی که در زمینه اعطای فرزندآوری سنگ اندازی می کنند، گفت: اگر بانکی به دستورالعمل بانک مرکزی عمل نکند، متخلف است و با آن برخورد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وام فرزندآوری از جمله تسهیلاتی است که دولت در اجرای قانون جوانی جمعیت اجرایی کرده است، این وام به خانواده هایی تعلق می گیرد که تاریخ تولد فرزند آنها از ابتدای فروردین 1400 به بعد است، خانواده ها تا دو سال بعد از تولد فرزند می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول 20 میلیون تومان، به ازای فرزند دوم 40 میلیون تومان، به ازای فرزند سوم 60 میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم 80 میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد 100 میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب 36، 48، 60، 72 و 84 ماهه است و با توجه به تنفس 6 ماهه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط 6 ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

طی هفته های گذشته پویشی در سامانه فارس من با عنوان مقاومت بانک ها در برابر قانون وام صد میلیونی فرزندآوری به ثبت رسیده که خواستار رسیدگی به وضعیت اعطای این وام شده اند.

در این پویشِ امضاکنندگان آمده است: با توجه به صحبت های سخنگوی دولت مبنی بر اینکه با دستور رییس جمهور نوع وثیقه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| مطالبه برخورد جدی با بانک های قانون گریز در زمینه اعطای وام فرزندآوری

فارس من| مطالبه برخورد جدی با بانک های قانون گریز در زمینه اعطای وام فرزندآوری